Op naar Jinzhou - Reisverslag uit Peking, China van taptoi - WaarBenJij.nu Op naar Jinzhou - Reisverslag uit Peking, China van taptoi - WaarBenJij.nu

Op naar Jinzhou

Door: Taptoi

26 September 2006 | China, Peking

Door ons drukke en strakke schema was het lastig tijd te vinden voor ons weblog. We hebben nu alleen wat foto’s van de parade en van de workshop bij de berichten geplaatst.
Vandaag trekken we 540 kilometer verder richting noord-oost, naar Jinzhou Ancient City in het zuiden van het voormalige Manchurije! Onze trein vertrekt om 11.40u., maar we worden geacht om 9.20u. klaar te staan voor vertrek naar het station. We nemen het gelaten, laten ons leiden door de zacht dwingende hand van Mary, onze gids, en om 10.50u. zitten we in de trein. Als om 11.40u. stipt de trein vertrekt en een handvol Griekse furies de tot aan de nok gevulde trein met haar gekrijs opschrikt, omdat de helft van hun groep op het perron is achtergebleven, zijn we Mary voor een keer dankbaar om haar misschien toch niet zo overdreven tijdsplanning. We brengen de 6 1/2 uur durende reis kaarsrecht zittend (beenruimte: 25 cm) al Uno spelend, schrijvend en lezend door. Slapen zit er bij deze mens- en geluidsdichtheid niet in. Jammer, want na ons eerste(!) nachtelijke gelag (bij het verlaten van de bar tellen we 52 lege flessen), willen sommigen niets liever dan dat.
Manchurije! Helaas, het landschap strookt totaal niet met het romantische beeld dat je er misschien van hebt. Over honderden kilometers niks dan maismonoculturen, aftandse kerncentrales, steengroeven en uitgedroogde rivieren.
Zes uur aankomst. De reis vanaf het station naar het hotel was zeer gevaarlijk. We moesten namelijk naar de overkant van de straat. Hier had de behoedende organisatie voor alle groepen een lift geregeld met een bus. Na binnenkomst hebben we snel gegeten en raceten we daarna direct door naar de generale van het optreden van morgen. De sfeer op het plein van ons optreden is goed, de mensen lijken hier minder in toom gehouden, er zijn ook meer aziatische dansgroepen. Het podium is echter een ramp. We tappen op spaanplaat, de onderkant is mdf of zoiets, het is nat en spiegelglad, er zitten groeven van 2 cm tussen de platen en er steken pinnen uit. Maaaar, we laten ons niet kisten en doen vol bravoure onze choreografie, lange versie. Blije gezichten in het publiek en backstage roepen de ondertussen herenigde Grieken: Olanda, Olanda!!
Welterusten en groetjes uit China

• 26 September 2006 - 18:49

Leila:

Lieve tappers,
    Heel veel groetjes van de
    familie in Valkenswaard. We zitten nog steeds met smart te wachten op een berichtje van ons moeder uit China hahhaha. Nou heel veel plezier allemaal.
    Doeii

Veel succes!!
    Groet van Paula en Loes.

• 27 September 2006 - 08:46

Peter:

Dinsdag tapdag: gelukkig toch nog aan de bak.
    Genieten dat is duidelijk. Houden de lichamen het wel vol?

• 27 September 2006 - 09:54

Katja/Truus:

Lang leve het openbaar vervoer,ook in China.Succes met de groeven en de pinnen.Leuk,die Grieken!/

• 27 September 2006 - 15:01

Maaike En Pascale:

He Steef,
    Als je het Cals mist kun je even op de weblog van school kijken: www.cals.nl. Zijn jaloers als we de foto's zien. Neem een Kong Fu-fighter en een tjaptjoi met witte lijst met 'sambal bij' mee.
    Vrijdag gaan we met Mauro wat drinken, regelen we een adres in Rome.
    Kus en nog veel plezier met de klompen;)
    Maaike en pascale

• 27 September 2006 - 15:13

Marlies:

ha die lieve stefanie, te gek wat jullie allemaal meemaken!En zo fantastisch om die foto's te zien! Krijgen we als je terug bent een avond op het Cals met show en verhalen?! kus, Marlies

• 27 September 2006 - 15:33

Puffa:

Hoi Steef,
    Gaaf die verhalen en foto's. Bijna net zo spannend als hier op het Cals.... Wel lekker rustig deze week want de bruggies zijn op kamp. Veel plezier nog!
    Dikke kus, Puffa.

• 27 September 2006 - 19:30

Marja Voogt:

Wat een te gekke site met al die foto's van jullie, zo dromen we een stukje mee met jullie, Renee het ziet er geweldig uit,geniet ervan allemaal!

gr. Marja uur Grng

• 27 September 2006 - 21:25

C.:

Str. smaakt heerlijk in de tjaptjoi...

• 28 September 2006 - 08:29

Marijn En Robin:

Hoi tante Steef,
    Wat leuk om al die foto's te zien!! En zo te zien gaat het goed daar in China. Nog heel veel plezier en tot zaterdag op Schiphol!!
    groetjes Marijn en een dikke kus van Robin.
    en natuurlijk van onze papa en mama.

• 28 September 2006 - 08:40

Cor En Marion:

hoi lisette, het gaat al opschieten. we zijn benieuwd naar de verhalen foto's en film. we zien je op schiphol. goede reis voor jullie allemaal.
    doeiiiiiiiiiii

• 28 September 2006 - 13:59

Marijn:

Hallo, nog even dit
    gaat het goed met Isabel die schorpioen lijkt mij niet lekker!!
    groetjes Marijn (neefje van Stefanie)

• 28 September 2006 - 18:17

Frances:

Marijke, ik ben stinkend jaloers op je.
    Veel succes en lol met de Chinezen!
    XXX Fran

• 29 September 2006 - 13:16

Robin En Rosanne:

Hoi tante Steef,
    Zag je ons zwaaien!
    Goeie reis naar huis en tot zaterdag!
    Toedeloei groetjes
    Robin en Rosanne

Op 20 september 2006 vertrekken wij (14 tapdansers) naar China om Nederland te vertegenwoordigen op het Beijing International Cultural and Tourism Festival. Dit jaar worden ter gelegenheid van de negende editie van het festival tapgroepen uit de hele wereld voor deelname uitgenodigd. Het festival bestaat uit een parade door de stad met onderweg diverse optredens en ’s avonds optredens in theaters. Later in de week staan er nog meer optredens gepland op festivals in China. Het festival wordt door het gemeentebestuur van Peking georganiseerd. Het doel is tweeledig: ten eerste het slaan van een brug tussen de Chinezen en de andere volkeren van de wereld en ten tweede het introduceren van de deelnemende landen als toeristische bestemming voor Chinezen. Tevens heeft het festival een Olympisch tintje met het oog op de Olympische Spelen in China van 2008.

Actief sinds 30 Juli 2006