Moe zegt de koe - Reisverslag uit Beijing, China van taptoi - WaarBenJij.nu Moe zegt de koe - Reisverslag uit Beijing, China van taptoi - WaarBenJij.nu

Moe zegt de koe

Door: Isabel

30 September 2006 | China, Beijing

Daar staan we dan met z'n drieen voor het grote hotel. Peter, Marieke en Isabel. De groep is weg, Taptoi de groeten! We weten niet echt wat we nu moeten. Uitchecken maar en gaan met die banaan. We houden de eerste de beste taxi aan. De chauffeur begint te rijden, maar weet niet echt de weg. Wij ook niet dus dat is pech. We rijden een uur rond, een beetje stress. En de chauffeur was such a mess. Maar uiteindelijk vinden we het hotel. Chique en modern, Lianne dankjewel!
We komen aan in onze kamer en ploffen neer. Isabel zegt: slapen maar weer! Peter en Marieke doen niet anders...hmm wat rijmt er op anders? bla bla bla...Salamanders.
Na 2 uurtjes ontwaken we en gaan we de buurt verkennen. We willen onszelf met een lekker hapje verwennen. We zochten naar een restaurant dat Marijke ons had aangeraden. En na een half uurtje werd er een halve koe voor onze neus gaar gebraden. Het was een soort Koreaans gourmet. Lekker vlees en lekker vet. Een heerlijk sausje en wat sla. En de ober leek op dracula. Als toetje ijs en een meloen. We aten en dronken voor 16 euro, da's toch geen poen!!!! De terugweg was een gezellige wandel. Langs supermarktje, een mini-parkje en een boekhandel. Dan maar vroeg naar bed en lekker slapen. Morgen ochtend om 5 uur in de lobby afgesproken, ik zie onszelf al breed gapen. Dus aan iedereen welterusten en good night. Taptoi het was een hele leuke tijd!

(dat laatste woord moet je op z'n chinees uitspreken om het te laten rijmen)

• 01 Oktober 2006 - 04:06

Annelies:

Ni hao,

Wo yao gei nimen shuoshuo yi dianr (ik wil jullie wat zeggen). Nimen luxing de gushi zhen youyisi (jullie reisverslag was heel interessant). Wo feichang xihuan (ik heb ervan genoten).
    Renee, wo jintian gei ni da dianhua (ik bel je vandaag).
    Jiewen jiewen (kisses)
    Annelies (Renee de jiejie, de zus van Renee)

Op 20 september 2006 vertrekken wij (14 tapdansers) naar China om Nederland te vertegenwoordigen op het Beijing International Cultural and Tourism Festival. Dit jaar worden ter gelegenheid van de negende editie van het festival tapgroepen uit de hele wereld voor deelname uitgenodigd. Het festival bestaat uit een parade door de stad met onderweg diverse optredens en ’s avonds optredens in theaters. Later in de week staan er nog meer optredens gepland op festivals in China. Het festival wordt door het gemeentebestuur van Peking georganiseerd. Het doel is tweeledig: ten eerste het slaan van een brug tussen de Chinezen en de andere volkeren van de wereld en ten tweede het introduceren van de deelnemende landen als toeristische bestemming voor Chinezen. Tevens heeft het festival een Olympisch tintje met het oog op de Olympische Spelen in China van 2008.

Actief sinds 30 Juli 2006